رصد بازار تیرآهن‌های فولادی مسکونی

تیرآهن‌های فولادی مسکونی

بازار ساخت و ساز تیرآهن‌های فولادی در برخی از فصول سال نوسان دارد.
قیمت‌های بازار در نیمه دوم سال بصورت پلکانی صعودی گردیده است. با توجه به آمار و ارقام منتشر شده برخی از رسانه‌های رسمی کشور در خصوص وضعیت حوزه‌های عمرانی و پس‌رفت در حوزه ساخت و ساز کشور نسبت به سال‌های گذشته، این موضوع میزان تقاضا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تنها عامل موثر در تغییر روند بازار در سمت و سوی افزایشی، هجوم تقاضای هیجانی بوده است.
با این حال تیرآهن‌های فولادی مسکونی در ساخت بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شوند. اکثر تیرآهن‌های فولادی مسکونی 8 اینچ می‌باشند، اما تیرآهن‌های فولادی بلند به اندازه‌های 10 یا 12 اینچ این امکان را برای سازندگان فراهم می‌کند که فاصله‌های بیشتری در زمان نصب ستون‌ها داشته باشند.

 مزایای تیرآهن‌های فولادی مسکونی بلند

در بسیاری از ساختمان‌ها از تیرآهن‌های فولادی مسکونی به ابعاد 17*8 استفاده می‌کنند.
این تیرآهن‌ها برای حمایت از ستون‌هایی به اندازه 8 اینچ مناسب خواهند بود، اما استفاده از این تیرآهن‌ها در طبقات پایین‌تر مشکل ساز خواهد شد.

رصد بازار تیرآهن‌های فولادی مسکونی

بهتر است که از نصب ستون‌ها به تعداد زیاد اجتناب نمایید.
تیرآهن‌ها با ابعاد 12 اینچ به جای تیرآهن‌های 8 اینچ می‌تواند فاصله بیشتری بین ستون‌ها و برای پشتیبانی از آن‌ها فراهم کند.
تیرآهن‌های سنگین‌تر گاهی می‌توانند فاصله بیشتری را نیز بین ستون‌ها به وجود آورند.برای استفاده از مناسب‌ترین تیرآهن‌ها در ساختمان سازی بهتر است که از یک مهندس سازه کمک بگیرید. با توجه به نوسان قیمت تیر آهن و سایر محصولات مقاطع طویل فولادی در بازار فولاد لازم است از مراکز و مبادی معتبر تیرآهن‌های فولادی مسکونی را خریداری کنیم. 

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا می‌توان از تیرهای چوبی برای پوشش کف ساختمان و یا سایر قسمت‌های ساختمان استفاده کرد و یا خیر؟
پاسخ این است که استفاده از تیرهای چوبی برای ساختمان سازی بسته به نوع ساختمان و باری که انتظار می‌رود تحمل کند، قابل استفاده خواهد بود. 
می‌توان در موارد مشابه از تیرهای چوبی نیز استفاده کنید اما نیاز به تیرهای بیشتر و بزرگتری خواهید داشت و این در حالی است که دائما باید درباره حشرات و موریانه‌ها نگران باشید.

رصد بازار تیرآهن‌های فولادی مسکونی

نصب تیرآهن‌های فولادی مسکونی

می‌توان در بعضی از قسمت‌های ساختمان با توجه به شرایط و وزنی که لازم است تیرآهن‌ها تحمل کنند، به جای استفاده از تیرآهن‌های فولادی از تیرهای چوبی استفاده کرد.
می‌توانید در بسیاری از موارد این کار را انجام دهید اما شاید لازم باشد که قبل از آن حتما با یک مهندس سازه و یا مهندس معمار مشورت نمایید.

هنگام نصب تیرآهن‌های فولادی مسکونی بهتر است از خطرات آن کاملا آگاه باشید، زیرا ممکن است که زمانی که در حال جایگذاری یک طرف تیرآهن هستید طرف دیگر آن دچار لغزش شده و سر بخورد.

اندازه تیرآهن‌های فولادی و فاصله میان ستون‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، باید توسط مهندسین تعیین شود. استخدام یک مهندس سازه با توجه به تجربه‌هایی که دارد در اندازه گیری و نصب تیرآهن‌ها مفید واقع خواهد شد.
لازم است هر گونه تصمیم‌گیری برای خرید میلگرد و تیرآهن‌های فولادی مسکونی و سایر محصولات این حوزه با توجه به آخرین وضعیت قیمت‌ها از مراجع معتبر صورت گیرد.