چرا معماران استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری را ترجیح می‌دهند؟

استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری

تیرآهن‌های لانه زنبوری اساسا از مزایای بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. به عنوان مثال از مزایای تیرآهن‌های لانه زنبوری سبک بودن، استحکام و قیمت مقرون به‌صرفه آن‌ها می‌باشد. تیرآهن‌های لانه زنبوری برای استفاده در بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تیرآهن‌ها شامل گسترش بخش استاندار فولاد تحت نورد می‌باشند. این طیف گسترده و کاربردی که توسط تیرآهن لانه زنبوری ارائه می‌شود، به طراحان این امکان را خواهد داد تا به اندازه کافی برای از پیش تعیین کردن الگوهای برش و قرارگیری تیرآهن‌ها در ساختمان‌ها برنامه‌ریزی کنند. پس از انجام عمل هم‌ترازی، بخش‌های وب در تیرآهن‌ها می‌توانند با بخش‌های افقی آن به یکدیگر جوش داده شوند تا تیرآهن‌های لانه زنبوری مناسب با نیاز طراحان و سازندگان به وجود آیند.
از لحاظ عملکرد ساختاری، تیرآهن‌ لانه زنبوری به معماران اجازه می‌دهند که ساختمان‌هایی بسیار قوی و متنوع بدون اضافه کردن مواد و مصالح جانبی به آن طراحی کنند.

تیرآهن‌های لانه زنبوری

از آنجایی که تیرآهن‌ لانه زنبوری می‌تواند با اندازه‌های متفاوتی ارائه شود، ارزش‌های باور نکردنی را برای طراحان و معماران مدرن ارائه می‌دهند. یک معمار قادر خواهد بود که عمق یک تیرآهن لانه زنبوری را با تغییر الگوی برش آن تغییر دهد. در انجام این کار لازم است که آن‌ها به قدرت تحمل بار و بارگیری تیرآهن‌ها توجه داشته باشند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این نوع ساخت و ساز بهینه باعث ایجاد تحول در آینده معماری و صنعت ساخت و ساز خواهد شد.
تیرآهن‌ لانه زنبوری را می‌توان همچنین با عمق‌های مخروطی تولید نمود. برای انجام این کار کافی است که طراح با یک الگوی برش در زاویه طولی این تغییر را ایجاد نماید. تیرآهن‌های بتنی قابل استفاده در ساخت و ساز در سیستم‌های طولانی و سقف‌ها بسیار موثر واقع می‌شوند. انعطاف‌پذیری بالا، کاهش وزن و زیبایی‌شناسی و قیمت تیر آهن باعث می‌شود که تیر آهن لانه زنبوری به یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای کاهش هزینه‌ها تبدیل گردند.

استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری

استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری

معرفی تیرآهن‌ لانه زنبوری به صنعت ساختمان‌سازی، تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کرد. تیرآهن‌های لانه زنبوری باعث افزایش طول عمر ساختمان‌ها شدند. افزایش کارایی و در عین حال ترویج روش‌های طراحی ارزان قیمت، از جمله مزایا و ارزش‌های ایجاد شده توسط تیرآهن‌های لانه زنبوری می‌باشد.
با استفاده از تیرآهن‌ لانه زنبوری می‌توان فواصل طولانی را با استفاده از یک بخش سبک وزن تحت عنوان تیرآهن‌ لانه زنبوری پوشش داد. به طور کلی می‌توان گفت که تیرآهن‌ لانه زنبوری برای طول بیشتر از 30 فوت در عمق مفید می‌باشند. ابعاد و اندازه‌های ارائه شده در تیرآهن‌های لانه زنبوری اجازه می‌دهد که امکان ساخت طبقات بیشتر در یک ساختمان فراهم شود.

با تغییر طرح بالقوه به کمک استفاده از تیرآهن‌ها در ساختمان‌سازی، معمار می‌تواند تا کاربرد نهایی ساختمان را در برنامه‌ریزی تغییر داده و از این انعطاف در طراحی برخوردار شود. تیرآهن‌ لانه زنبوری عمدتا به ستون‌ها و پایه‌های کمتری برای پشتیبانی از بخش‌های دیگر نیاز خواهند داشت.
همچنین تیرآهن‌های لانه زنبوری برای فضاهای بدون ستون بسیار مناسب خواهند بود. نیاز به استفاده از مواد طولانی‌تر، سبک‌تر و استفاده از مواد اضافی دیگر، هزینه تعمیرات تیرآهن‌های فولادی را کاهش خواهند داد.

از موارد ایده‌آل برای استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری شامل ساختارهای زیر می‌باشند:

  • ساختمان‌های صنعتی
  • پارکینگ‌ها
  • انبارها
  • ساختمان‌های اداری
  • بیمارستان‌ها
  • مدارس

خرید تیرآهن لانه زنبوری در اصفهان

کارایی ساخت و ساز در صنعت مدرن

مزایای استفاده از تیرآهن‌های لانه زنبوری به صرفه‌جویی در هزینه محدود نخواهد شد، تیرآهن‌های لانه زنبوری حدود 1.5 برابر عمیق‌تر از تیرآهن‌های فلنج با وزن معادل می‌باشند. توانایی منحصر به فرد تیر آهن‌‎ لانه زنبوری در کاهش ارتعاشات نسبت به سایر تیرآهن‌ها بیشتر است و از این رو، مقاومت بیشتری از خود نشان خواهند داد. از آنجایی که امروزه در بسیاری از موارد تیرآهن‌های لانه زنبوری به صورت سفارشی برای پروژه‌های اختصاصی طراحی شده‌اند، به یکی از بهترین راه حل‌های معماری در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل شده‌اند.
تکنیک‌های اتوماتیک و پیشرفته امروزه تیرآهن‌های لانه زنبوری را در دسترس و قابل استفاده در مقیاس بسیار وسیع ساخته است. خوشبختانه صنعت امروز به محدودیت‌های تولید در گذشته اکتفا نکرده است و در مسیر پیشرفت تولید تیرآهن‌های انعطاف‌پذیر در حرکت می‌باشد. مهندسان و معماران برای ایجاد و ساخت ساختمان‌های انعطاف‌پذیر و با کمترین هزینه، همواره در پی یافتن راهکارهای کارآمد و ساختارهای جدید و در عین حال حفظ استانداردهای لازم در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشند.

از آنجایی که در طراحی و ساخت تیرآهن‌های لانه زنبوری از طراحی بخش باز وب استفاده شده است، جای تعجبی نخواهد بود که از آن‌ها برای ساخت سازه‌های عظیم استفاده کرد. معماران مدرن از مزایای باور نکردنی تیرآهن‌های لانه زنبوری برای ساخت این سازه‌ها استفاده می‌کنند.

خرید تیرآهن

سهم تیرآهن‌ها از آینده

تیرآهن‌های مخروطی به صاحبان تاسیسات آبی و برقی اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم از طریق دهانه‌های وب عملیات خود را اجرا نمایند. این امر باعث صرفه‌جویی در ارتفاع ساختار خواهد شد. تیرآهن‌ها می‌توانند به عنوان لوله‌های نصب شده برای لوله‌های آب‌پاش، لوله‌کشی و سایر سیستم‌های مشابه مورد استفاده قرار گیرند.

آینده طراحی و معماری به این نوع ادغام در ساختار متکی می‌باشد. قیمت میلگرد و تیرآهن‌های فولادی به همراه مزایا و ویژگی‎های آن‌ها، قابلیت نصب و راه‌اندازی یکپارچه‌ای را برای طراحان و سازندگان ساختمان‌ها و سایر صنایع ایجاد کرده است.
تیرآهن‌ها ساختمان‌ها و ساختارهایی را ایجاد می‌کنند که به یکپارچه‌سازی محیط بسیار کمک می‌کند. همین امر سبب شده است تا تیرآهن‌های لانه زنبوری امروزه به سرعت به یکی از گزینه‌های استاندارد برای پروژه‌های طولانی و پرهزینه تبدیل شوند.