میلگرد چگونه تولید میشود؟

میلگرد عملا در هر ساختار بتنی یافت می‎شود و این میله‎های فولادی در داخل بتن به منظور کمک به حفظ شکل و فرمشان نصب می‎شود. این عملیات برای اطمینان از سازه‎های ایمن و بادوام که برای سال‎ها قابل استفاده باشد ضروری است که بدون آن‎ها، گسترش طبیعی و انقباض بتن باعث ایجاد مناطق ضعیف می‎شود که در نهایت سقوط خواهد کرد. میلگرد به طور معمول از فولاد کربنی تشکیل شده است، زیرا این ماده میلگرد را مستحکم کرده و به آن قدرت کششی می بخشد. اگرچه بتن یک ماده انعطاف‎پذیر است که می‎تواند وزن قابل توجهی را تحمل کند اما هر آنچه در قدرت تحمل بار دار است در قدرت کششی فاقد آن است که این اثر متضاد فشرده‎سازی است و گسترش بتن منجر به عدم تعادل می‎شود.

هدف از استفاده میلگرد این است که این عدم تعادل را اصلاح کند. هر جا که نیاز به فولاد تقویت شده (هر پروژه تجاری که می توانید تصور کنید)، از میلگرد استفاده می شود. برای نشان دادن چگونگی اعتماد بر این مواد ممکن است تعجب می‎کنید اگر بدانید که سازندگان بیش از 150 سال است که از میلگرد استفاده می‏‎کنند و خرید میلگرد اقساطی هم‎چنان وجود دارد.

تولید میلگرد | سپاهان آهن آیا تا به حال متوجه شده‎اید که میلگرد چگونه ساخته شده است؟
در اینجا یک راهنمای سریع برای ساختن میلگرد و نحوه تبدیل آن به یک محصول نهایی که برای ساخت یک طیف متنوع از ساختمان‎ها استفاده می‎شود، وجود دارد.

فرآیند تولید میلگرد:

  • فولاد (کربن یا آلیاژ) با دریافت گرمای بسیار زیاد به شکل مایع ذوب می شود. هنگامی که ذوب شد فولاد مایع از طریق دهانه‎های کوچک دایره‎ای شکل کشیده می‎شود تا شکل آن مانند میلگرد شود.
  • در حالی که فولاد ناتمام ارزانترین نوع میلگرد موجود است، برخی از شغل‎ها نیاز به پوشش اپوکسی یا فولاد ضد زنگ دارند دلیل آن این است که زنگ‎زدگی زمانی رخ می‎دهد که میلگرد طولانی مدت در معرض آب نمک قرار بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد فشار داخلی می‎شود که می‎تواند فرم بتن را از بین ببرد. از آنجایی که در بلندمدت این گزینه سودآور و امن نیست، اکثر توسعه‎دهندگان تصمیم به خرید مواد با درجه بالاتر می‎گیرند.
  • هنگامی که فولاد به درستی شکل گرفته است، سازنده پیچ و شیار را بر روی فلز می‎گذارد برای اطمینان از این که در داخل ساختار به‎طور محکم باقی خواهد ماند.
  • میلگرد معمولا مستقیم از تولید کننده به محل کار توزیع می‎شود و پیمانکاران میتوانند از این طریق میلگرد مورد نیاز خود را تهیه کنند. هنگامی که میلگرد در محل مورد نظر قرار می‎گیرد باید با مشخصات مناسب خم شود که این کار با هیدرولیک و برش‎های هیدرولیکی انجام می‎شود. فقط نوع خاصی از میلگرد می‎تواند جوش داده شود، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‎های ساختمانی برای اتصال انتهای میلگرد با یکدیگر از سیم استفاده می‎کنند.