وضعیت قیمت محصولات فولادی در آخرین ماه سال

افزایش قیمت‌ها

بازار امروز پنجشنبه 97/12/16
وضعیت قیمت محصولات فولادی در آخرین ماه سال در حوزه میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی، قوطی و پروفیل و سایر محصولات فولادی به شرح زیر است:

  • در حوزه‎ی میلگرد، قیمت میلگرد ساده، قیمت میلگرد زاگرس و سایر قیمت‌ها در اکثر کارخانه‌ امروز قیمت های خود را ثابت و برخی دیگر با نوسانات افزایشی کاهشی 20 الی 200 تومانی اعلام کردند.
  • در حوزه‏‎ی نبشی و ناودانی کارخانه‎های تولیدکننده نبشی و ناودانی امروز قیمت خود ثابت اعلام کردند.
  • میلگرد ذوب آهن در کارخانه و انبار با کاهش قیمت اعلام شد.
  • قیمت تیر آهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه و انبار با کاهش اعلام شد.
  • در حوزه‎ی قوطی و پروفیل بنا بر برخی شنیده‌ها، تقریبا ثابت و بدون تغییر و بر اساس شنیده‌های اسمی و در خصوص محصول بر مبنای ورق ضخامت 2 میلیمتر در بازه قیمتی 5850 تا 6000 تومان/کیلو با احتساب مالیات ارزش افزوده، اعلام شد.
    در بازار داخلی بنا بر شنیده‌های بازار امروز برای میلگرد آجدار شاخص میانگین نرخ میلگرد آجدار در بازار داخلی با رقم حدودی 4720 تومان/کیلو (توام با مالیات بر ارزش افزوده) بنا بر آخرین شنیده‌های بازار، نسبت به روز گذشته حدود 40 تومان کاهش داشت.

شنیده‌ها در خصوص برخی از میلگردهای پیشنهادی از برخی مبادی، کاملا متفاوت و متغیر است. در این روزهای پایانی سال شاهد روند کاهشی، تقاضای ضعیف، خرید‌های هیجانی و مازاد بر نیاز هفته‌های گذشته، پیشخور شدن‌های تقاضای اسفند و فروردین در روزهای گذشته بوده‎ایم.
تعطیلات پیش رو و زمان اندک برای معاملات در سال جاری؛ موجب شده تا قیمت‎ها مقاومت کمتری در حفظ نرخ کف از خود نشان دهند.
با توجه به بازار فولاد و وضعیت قیمت محصولات فولادی در آخرین ماه سال لازم است برای خرید سایر محصولات فولادی با توجه به آخرین قیمت اعلام شده از بنگاه‌های خرید و فروش میلگرد و آهن و مراجع معتبر، نسبت به خرید و فروش سایر محصولات تصمیم‌گیری کنیم.