مهم‌ترین مزایای تیرآهن­‌های فولادی در ساختمان‌سازی

مهم‌ترین مزایای تیرآهن­‌های فولادی

تیرآهن‌های فولادی تنها برای آسمان خراش‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. دلایل زیادی وجود دارد مبتنی بر اینکه چرا در ساخت سازه‌ها از تیرآهن استفاده می‌شود؟ مهم‌ترین مزایای تیرآهن­‌های فولادی در ساختمان‌سازی، مقاومت، طول عمر و مقرون به صرفه بودن آن‌ها می‌باشد.

امروزه بسیاری از سازندگان برای پروژه‌های ساختمانی، استفاده از انواع تیرآهن‌های فولادی را ترجیح می‌دهند. تیرآهن‌های فولادی به عنوان مصالح ساختمانی چند منظوره مورد استفاده می‌باشد، می‌توان از این تیرآهن‌ها برای سقف، کف و دیوارها و ستون‌های عمودی استفاده کرد. برای استعلام قیمت تیر آهن بهتر است از مراجع معتبر اطلاعات دریافت کنیم.

مهم‌ترین مزایای تیرآهن­‌های فولادی در ساختمان‌سازی

از مهم‌ترین مزایای تیرآهن­‌های فولادی در ساختمان‌سازی به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

تیرآهن‌های فولادی سبک‌‌تر از تیر‌های چوبی

ممکن است ابتدا غیرممکن به نظر برسد، اما واقعیت آن است که تیرهای چوبی سنگین‌‌تر از تیرآهن‌های فولادی می‌باشند.
تیرآهن‌های فولادی به دلیل تراکم فولاد، وزن بیشتری خواهند داشت، اما با این حال تیرآهن‌های فولادی همواره سبک‌‌تر از تیرهای چوبی می‌باشند. این خصوصیت در تیرآهن‌های نوع I به وفور یافت می‌شود. علاوه بر آن کاهش کار مورد‎نیاز برای ساخت تیرآهن‌های فولادی باعث کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌های یک پروژه ساختمانی خواهد شد.

قیمت تیر آهن

سرعت کار بالا در پروژه‌ها

فاکتور زمان همانند فاکتور پول هنگام پروژه‌های ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. استفاده از تیرآهن‌های فولادی به سرعت در روند پروژه‌ها کمک خواهد کرد.
آن‌ها این امکان را برای سازندگان فراهم می‌کنند که ساختمان‌های خود را با کمترین بودجه و در سریع‌‌ترین زمان ممکن به پایان برسانند. استفاده از تیرآهن و میلگرد که از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی هستند، سرعت کار اجرای پروژه را بالا می‌برند، برای تهیه‌ی میلگرد و تیرآهن علاوه بر توجه به کیفیت آن‌ها لازم است به قیمت میلگرد و تیر آهن توجه کنیم و مصالح مناسب و با کیفیتی را انتخاب کنیم.
استفاده از سایر مواد و مصالح ساختمانی ممکن است که برای سازندگان همانند یک کابوس باشد، زیرا آن‌ها به خوبی تیرآهن‌های فولادی نمی‌توانند امنیت و دوام یک ساختمان را تضمین کنند.
تیرآهن‌های فولادی توسط تولید کنندگان به صورتی طراحی می‌شوند که هنگام استفاده در پروژه‌ها آماده بارگذاری باشند. این مسئله به صورت قابل توجهی سرعت ساخت و ساز را افزایش می‌دهد و می‌تواند طی چند هفته به تکمیل پروژه‌های بزرگ منجر شود.

صرفه جویی در هزینه با تیرآهن‌های فولادی

استفاده از تیرآهن‌های فولادی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های ساخت و ساز شود. فولاد می‌تواند بازیافت شود. به همین دلیل حتی زمانی که تیرآهن‌های فولادی فرسوده شوند، می‌توان آن‌ها را بازیافت نمود و تیرآهن‌های جدیدی را جایگزین آن‌ها کرد.

تیر آهن | سپاهان آهنبسیاری از کارخانه‌ها برنامه بازیافت تیرآهن‌های فولادی را اجرا می‌کنند. از طرفی فولاد بسیار بادوام است، به همین دلیل نیاز به تعمیرات و نگهداری تیرآهن‌های فولادی بسیار کم می‌باشد. تیرآهن‌های فولادی یک انتخاب اقتصادی برای سازندگان و صاحبان ساختمان خواهد بود.

امروزه نوآوری بسیاری در تولید تیرآهن‌های فولادی وجود دارد. قیمت فولاد پایین‌‌تر از بیست سال گذشته این امکان را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است که به تولید تیرآهن‌های فولادی روی بیاورند. استفاده از میلگرد و تیر آهن‌های فولادی سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، هرچند برای خرید میلگرد و تیرآهن و سایر مصالح مصرفی لازم است از نرخ میلگرد، تیرآهن و سایر مصالح ساختمانی مطلع باشیم.
صرفه جویی در هزینه‌ها و روش‌های تولید تیرآهن‌های فولادی منجر به مقرون به صرفه شدن این تیرآهن‌ها در صنعت ساختمان سازی شده است.

با توجه به ساختارهای تیرآهن‌های فولادی، آن‌ها در برابر باد و لرزش، وزن سنگین برف و فرایند‌های آتش و زلزله بسیار مقاوم بوده و در این زمینه بی رقیب می‌باشند.
هم چنین تیرآهن‌ها در برابر آفات و فرسودگی بسیار مقاوم می‌باشند، شرکت‌های بیمه اغلب هزینه‌های کمتری در زمینه سیاست‌هایی که برای ساختمان‌های فلزی ارائه می‌شود، پرداخت می‌کنند. استفاده از تیرآهن‌های فولادی در ساختمان سازی زمان ساخت کمتری نیاز دارند، این به معنی این است که شما سود کمتری را به وام دهنده پرداخت خواهید کرد، زیرا به طور معمول نیاز به پرداخت بهره از طریق مدت زمان ساخت و ساز مشخص می‌گردد. همه موارد ذکر شده باعث می‌شود که تیرآهن‌های فولادی یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین محصولات ساختمان در بازار باشد.

تیر آهن | سپاهان آهن

تیرآهن‌های فولادی با کاربرد همه جانبه

تنوع تیرآهن بسیار زیاد است. تطبیق پذیری فولاد در ساخت تیرآهن‌های فولادی آن را به یک گزینه جذاب در بازار ساخت و ساز مسکن تبدیل کرده است. تیرآهن‌های فولادی با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارند، برای طراحی و استفاده در ساختمان‌های بزرگ، انبارها و ساختمان‌های کشاورزی و عرصه‌های داخلی بسیار مناسب می‌باشند. هم چنین ساخت آسمان خراش‌ها به وسیله تیرآهن‌های فولادی امکان پذیر شده است.

تیرآهن‌های فولادی با توجه به ساختار یکپارچه و انعطاف پذیری بالایی که دارند در بخش ساخت و ساز مسکونی بسیار مورد استفاده می‌باشند.
برای ساختمان‎هایی که نیاز به بازسازی دیوارهای خود دارند، تیرآهن‌های فولادی بسیار مناسب می‌باشند.
از مزایای دیگر تیرآهن‌های فولادی، قابلیت استفاده در سقف انواع ساختمان‌ها است. این تیرآهن‌های فولادی به جای همتایان چوبی خود به مراتب بهتر و بادوام‌‌تر می‌باشند.

در حالیکه بسیاری از سازندگان تیرآهن‌های فولادی را به دلیل دوام و انعطاف بالای آن ترجیح می‌دهند، استفاده از تیرآهن‌هایی که از ترکیبی از فولاد و چوب می‌باشند نیز ممکن است بسیار موثر واقع شود.
به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی اقدام به تولید تیرآهن‌هایی کرده‌‌‌اند که از ترکیب فولاد و چوب می‌باشند.
این تیرآهن‌ها نمای کاملی از دوام، قدرت و تمام ویژگی‌های فولاد که با خواص بازدارنده چوب در هم آمیخته شده است را عرضه می‌کنند. این تیرآهن‌ها بسیار کاربردی می‌باشند.

تیر آهن | سپاهان آهن

سازگاری با محیط زیست

فولادهای به کار رفته در تیرآهن‌های فولادی قابل بازیافت می‌باشند و این امکان را به وجود می‌آورند که در پایان عمر خود بازیافت شوند. این مورد یکی از دلایلی است که سازندگان مسائل مربوط به محیط زیست را در پروژه‌های خود رعایت کنند. با توجه به موسسه بازیافت فولاد، سالیانه 80 میلیون تن فولاد بازیافت می‌شوند، این عدد نشان دهنده بیشترین محصول بازیافتی جهان مربوط به فولاد و تیرآهن‌های فولادی می‌باشد.

از سال 1990، صنعت ساخت و تولید تیرآهن‌های فولادی میزان انرژی مورد نیاز برای تولید هر تن فولاد تولید شده را به 28 درصد و انتشار گازهای گلخانه‌‍ای را به 35 درصد در هر تن فولاد کاهش داده­‌اند. استفاده از پیشرفته‌‌ترین روش‌های تولید در تیرآهن‌های فولادی باعث شده است که ساختمان‌هایی که در اسکلت آن‌ها از تیرآهن‌های فولادی استفاده شده است، باکیفیت بالایی ارائه شوند.

اتصالات و پیکربندی در تیرآهن‌های فولادی بسیار بادوام و مستحکم می‌باشند، این مسئله موجب شده است که بتوان از این تیرآهن‌ها در صنعت کشتی سازی نیز استفاده کرد.
استفاده از تیرآهن‌های ترکیبی از فولاد و چوب در سقف ساختمان‌ها سبب افزایش گرمای خورشید و ذخیره سازی انرژی بیشتر خواهد شد. لیست ارائه شده از مزایای تیرآهن‌های فولادی به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد: کیفیت مواد و تجربه سازندگان. هنگامی که این دو قطعه پازل به درستی در جای خود قرار گیرند، باعث می‌شود که ساختمان‌هایی بادوام و پایدار ساخته شود.