هزینه تعمیرات تیرآهن‌های فولادی چگونه تعیین می‌شود؟

تعمیرات تیرآهن‌های فولادی

اگر شما در حال ساخت و ساز یک ساختمان جدید و یا بازسازی ساختار قبلی هستید، نیاز به برآورد هزینه خواهد داشت. تیرآهن‌‎ها عمدتا در برابر آسیب‌هایی مانند زنگ زدگی و خوردگی، مقاوم هستند، این خواص باعث می‌شود که آن‌ها برای صنعت ساختمان سازی بسیار مطلوب واقع شوند.
قبل از اقدام برای خرید تیرآهن بهتر است هزینه‌های مربوط به تعمیرات تیرآهن‌های فولادی و نصب آن را مقایسه کنید تا به شما در تخمین کلی هزینه‌ها کمک کند. پس از خرید تیر آهن، بسیاری از سازندگان برای جایگزینی سازه‌های پشتیبانی آسیب‌دیده و یا برای حمایت بیشتر به منظور اصلاح مشکلات ساختاری از آن‌ها استفاده می‌نمایند.

جایگزینی و یا تعمیرات تیرآهن‌های فولادی

طبق میانگین جهانی، هزینه جایگزینی سازه‌های فولادی در محدوده 1091 تا 3379 دلار برآورد می‌شود. با توجه به این مقادیر و با توجه به مقیاس پروژه و نوع تیرآهن، قیمت‌ها به میزان قابل توجهی از 800 تا 5000 دلار متفاوت خواهد بود. عواملی مانند نوع مواد و پیمانکار می‌تواند در هزینه‌ها تاثیرگذار باشد.

فاکتورهای هزینه تعمیرات تیرآهن‌های فولادی

عوامل اصلی تعیین برای هزینه نصب و تعمیرات تیرآهن‌های فولادی، قیمت‌هایی است که به طور جزئی از هزینه تولید فولاد خام و هزینه کار به دست می‌آید.

مهندسان و سازندگان ساختمان می‌دانند که برای هر پروژه ساخت و ساز چه نوع از عناصر ساختمانی موردنیاز می‌باشد، بنابراین می‌توانند توصیه‌های لازم را برای تصمیم‌گیری در خرید تیرآهن و همچنین بودجه موردنیاز برای این کار را اعلام کنند. کاربرد تیرآهن‎‌‌های فولادی در ساختمان‎سازی بسیار زیاد است و این به دلیل ویژگی‌‎ها و مزایای خوبی است که تیرآهن‌های فولادی دارند.

تیر آهن

گزینه‌های معمول در خرید تیرآهن عبارتند از:

1- تیرآهن‌های نوع I که مقطع آن‌ها مانند عنوان اسمشان می‌باشد.

2- تیرآهن نوع H که نوعی دیگر از عناصر فلزی می‌باشند که طولانی‌تر و سنگین‌تر از سایر محصولات هستند.

3- انواع محصولات نوع W که برعکس تیرآهن نوع I که در بخش مسکونی شایع‌تر هستند، در بخش صنعتی بسیار کاربرد دارند.

4- تیرآهن‌های نوع S که از سازه‌های استاندارد تولیدات ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شوند.

5- بخش‌های ساختاری توخالی یا همان لانه زنبوری‌ها، دارای یک مقطع توخالی به شکل چند ضلعی هستند.
این سازه‌ها در فریم‌هایی ظاهر می‌شوند که اعضای بارگیری در چند جهت قابل تغییر خواهند بود.

هنگامی که هزینه فولاد خام کاهش یابد (همانطور که در سال 2016، قیمت به 90 دلار به ازای هر تن کاهش یافت)، هزینه تیرآهن نیز کاهش خواهد یافت.

کار نصب و اعمال عناصر فلزی

استخدام پیمانکاران برای نصب ستون‌ها و سازه‌های فولادی، سهم عمده‌ای در بودجه پروژه خواهد داشت. این روند شامل تجزیه و تحلیل الزامات پروژه برای تعیین مناسب‌ترین نوع تیرآهن و تعداد مورد نیاز برای خرید آن خواهد بود. تامین‌کننده قادر خواهد بود تا نیاز دقیق شما را مشخص کند و در عین حال پیمانکاران آن‌ها را با توجه به قوانین دولتی نصب می‌کنند، برخی از هزینه‌های مشترک در این فرایند عبارتند از:

  1. بازدید مهندس سازه از سایت
  2. نرخ قراردادی
  3. تحویل و اعمال تیرآهن‌ها

تیر آهناگر طرح‌هایی برای اصلاح خطاها و مشکلات ساختاری ایجاد می‌کنید، پروژه شما ممکن است نیاز به هزینه‌های بیشتری داشته باشد.
به عنوان مثال، پیمانکار باید علت شکست و یا ترک اولیه در سطح سازه را تعیین کند که می‌تواند مربوط به کمبود پشتیبانی و یا مشکلات مربوط به پایه ساختمان باشد.

اگر برنامه خاصی برای مشکلات ناشی از تیرآهن‌ها نداشته باشید، مسائل ممکن است دچار پیچیدگی شوند. اگر انواع مصالحی که به کار گرفته‌ایدمانند میلگرد از نوع فولاد ضد زنگ هستند، آن‌ها برای حمل بارهای خمشی و برشی مناسب خواهند بود، اما برای حمل نیروهای پیچشی که باعث تابیدگی می‌شوند، ناکارآمد هستند.
قیمت میلگرد و تیرآهن در برآورد هزینه‌های کلی پروژه‎های ساختمانی تاثیرگذار هستند. انواع تیرآهن‌های S، از رایج‌ترین محصولات ساختمانی برای استفاده در ملک مسکونی می‌باشند. انتخاب صحیح‌ترین نوع برای پروژه ساختمانی بسیار ضروری است. تیرها قادر هستند تا قدرت زیادی در تراکم سبک از خود ارائه دهند، در عین حال به راحتی در دسترس بوده و تا طول 100 فوت در املاک تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که فوق‌العاده سنگین و قوی هستند و قادر به تحمل بارهای بیشتری نیز می‌باشند.
تیرآهن‌های نوع I که دارای طراحی مشابه با سایر محصولات فولادی تولید می‌شوند، تنها در وزن عمودی و میزان پشتیبانی تفاوت‌هایی از خود ارائه می‌دهند.
شبکه‌های ضخیم‌تر از نیروهایی با بار بیشتر حمایت می‌نمایند. هر یک از تیرآهن‌ها در شرایطی که تحت فشار افقی هستند، به نحوی کاملا موثر عمل می‌کنند. برای اطمینان بیشتر از اینکه درست‌ترین عنصر را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با سازندگان خود صحبت کنید.

تیر آهن

راه حل تعمیرات تیرآهن‌های فولادی

تیرآهن‌های فولادی دارای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی هستند. مهم‎ترین مزایای تیرآهن‎‌های فولادی در ساختمان‌سازی، نقش مهمی در بازسازی ساختمان‌ها بازی می‌کنند. در ساختارهایی مانند افزودن آن‌ها به ساختمان‌های موجود یا ایجاد ساختار کاملا جدید، بسیار موثر خواهند بود.
ایجاد ضعف در تیرآهن، باعث می‌شود تا یکپارچگی ساختاری آن‌ها ضعیف شود. اگر تیرآهن‌های موجود در ساختار پیچ خورده و یا دچار ترک باشند و یا هر شواهدی از هرگونه آسیب نشان دهند، لازم است که یک متخصص برای جایگزینی آن‌ها پیدا کنید. این فرایند شامل پشتیبانی از ساختار است، در عین حالی که تیرآهن‌های معیوب حذف شده و انواع جدید به جای آن‌ها جایگزین می‌شوند.
تفاوتی میان جایگزینی و تعمیر این عناصر فلزی وجود ندارد، مهم‌ترین مسئله این است که بهترین تصمیم برای حمایت و پایداری ساختار اتخاذ شود، چرا که ضعف در طول زمان باعث آسیب‌های جدی‌تر شده و در نهایت موجب فروپاشی کل ساختمان خواهد شد. شکست و یا حتی ترک در سطح سازه‌ها پیامدهای بالقوه فاجعه باری به همراه خواهد داشت. تیرآهن‌های فولادی برای پشتیبانی و حمایت از ساختار در ساختمان نصب می‌شوند، آن‌ها قادر خواهند بود تا وزن کف و سقف را برای حفظ یکپارچگی ساختاری فراهم آورند. انتخاب نامناسب مصالح ساختمانی می‎تواند پیامدهای مخربی به دنبال داشته باشد، از این رو بهتر است با کیفیت‎ترین مصالح پر کاربرد ساختمانی نظیر تیرآهن و میلگرد را با توجه به آخرین قیمت میلگرد به روز و تیر آهن خریداری کنید.