گزارشی از وضعیت بازار فولاد در ماه رمضان

وضعیت بازار فولاد

بازار امروز چهارشنبه 98/03/08
گزارشی از آخرین وضعیت بازار فولاد در حوزه میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی، قوطی و پروفیل و سایر محصولات فولادی نشان می‎دهد:

  • میلگرد ذوب آهن در کارخانه و انبار با با کاهش قیمت اعلام شد.
  • قیمت تیر آهن ذوب آهن امروز در کارخانه و انبار در ابتدا قیمت کاهشی داشت و سپس با افزایش قیمت اعلام شد.
  • کارخانه‌های تولید‌کننده میلگرد و تیرآهن امروز، در ابتدا قیمت‌های خود را ثابت اعلام کردند و سپس به کاهش قیمت 20 تا 200 تومانی پرداختند.
  • کارخانه‌های تولیدکننده نبشی و ناودانی قیمت‌های خود را ثابت اعلام کردند.
  • شاخص میانگین نرخ میلگرد آجدار در بازار داخلی با رقم حدودی 4895 تومان/کیلو (با احتساب مالیات ارزش افزوده) بنا بر آخرین شنیده‌های بازار، نسبت به آخرین شاخص ثبت شده در روز گذشته، با کاهش متوسط و حدودی 30- تومانی همراه بود.
  • آخرین شنیده‎ها از بازار قوطی و پروفیل در خصوص محصول بر مبنای ورق ضخامت 2 میلی‎متر بیشتر در سقف 6900 الی 6950 تومان و کف کانال 6700 تومانی (با احتساب مالیات ارزش افزوده) بوده است.

در کل بازارهای داخلی امروز فولاد کشور در همه حوزه‎ها متاثر از ضعف مشهود تقاضا، کاهش نرخ دلار حاشیه بازار و صرافی‎ها و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، توام با ثبات و در برخی از مبادی بطور نامحسوسی منفی دیده می‎شود.

موضوعی که نمی‎توانیم از آن بی تفاوت عبور کنیم، بحث افزایش قابل توجه نرخ حواله دلار نیمایی و افزایش نرخ شمش منطقه CIS، (امروز حدود 435 دلار/تن فوب گزارش شده است.)
نرخ شمش 4300 تومانی یا میلگرد آجدار 4700 الی 4800 تومانی معاملاتی این روزهای بورس کالا (با احتساب مالیات ارزش افزوده) بنا بر گزاره‎های بنیادین اثر‎گذار کنونی بر بازار داخلی براساس آخرین شیوه‌نامه‎های تنظیم بازار.
نرخ کف امروز بازار فولاد مناسب دیده شد و این موضوع و این استدلال بر اساس آخرین شیوه نامه‎های دولتی تنظیم بازار، می‎تواند چراغ سبزی برای تسریع خرید مصرف کنندگان واقعی باشد که به امید کاهش بیشتر از خرید امتناع می‎کنند که در آن صورت امکان اینکه خیلی زود برای آن‎ها دیر شود وجود دارد.

با تمام این صحبت‎ها؛ تاکید ما همچنان بر این موضوع است که حوزه داخلی فولاد، مکان مناسبی برای ورود افراد غیر حرفه‌ای و غیر مرتبط با این حرفه نیست.
با توجه به شرایط بازار فولاد در ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضا بهتر است قبل از خرید و فروش میلگرد و سایر محصولات مقاطع طویل فولادی، با توجه به قیمت روز میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات این حوزه تصمیم‌گیری کنید.