راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های ساخت سازه‌های فولادی

کاهش هزینه‌های ساخت سازه‌های فولادی

فولاد ضد زنگ مزایای فراوانی دارد، به همین دلیل است که بسیاری از معماران و مهندسین سازه از آن‌ها به جای مواد ساختمانی دیگر مانند بتن و چوب استفاده می‌کنند. سازه‎‌‌های فولادی مزایای متعددی را ایجاد می‌کنند، برتری مزیت‌ها نسبت به معایب تیرآهن‌های فولادی باعث می‌شود تا آن‌ها یکی از محبوب‌ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز به شمار آیند. همین عامل باعث افزایش تولیدات فولاد ضد زنگ شده است. تیرآهن‌های فولادی به طور گسترده در کسب و کار و همچنین ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند.
هر ساختمانی که شما در اطراف خود می‌بینید، نوعی از طراحی سازه‎‌‌های فولادی می‌باشد. ویژگی‌های عجیب و غریب تیرآهن‌های فولادی آن را برای ساخت و ساز ایده‌آل می‌سازند. علاوه بر استفاده از سازه‎‌‌های فولادی برای ساختن، بهره‌وری در هزینه‌ها و تولید با کیفیت نیز مهم خواهد بود.

روش‌های کاهش هزینه‌های ساخت سازه‌های فولادی

به طور کلی روش‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های ساخت سازه‎‌‌های فولادی وجود دارد که با استناد بر آن‌ها قادر خواهید بود تا بهره‌وری در تولید را افزایش دهید.
این روش‎‌‌ها عبارتند از:

  1. یک طرح ایجاد کنید
  2. طول عمر یک ساختمان فولادی
  3. توجه به راندمان و بازدهی
  4. برقراری ارتباط
  5. استفاده از طول فولاد استاندارد
  6. عدم استفاده از فولاد پر شده و یا رنگ شده
  7. ساخت سازه‌های فلزی مقاوم در برابر آتش
  8. تمرکز بر کیفیت فولاد

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

سازه‌های فولادی

1. یک طرح ایجاد کنید

اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که یک برنامه مدون داشته باشید. بهتر است این طرح شامل ساختار ساختمان، هزینه‌هایی که در آینده با توجه به قیمت تیر آهن، میلگرد و سایر مصالح متحمل می‌شوید و سازنده و پیمانکارانی که انتخاب می‌کنید، باشد. در نظر گرفتن بودجه ساخت به شما کمک خواهد کرد مکان‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانید با ساخت آن‌ها هزینه‌های خود را کاهش دهید. همچنین در صورت لزوم، قادر خواهید بود تا طرح ساختاری خود را برای کاهش مجدد هزینه‌ها تغییر دهید.

به طور کلی تنظیم یک طرح و یا یک چشم‌انداز می‌تواند به شما کمک کند تا سازه‎‌‌های فولادی مورد‎نیاز خود را آماده سازید.

2. طول عمر یک ساختمان فولادی

هنگام فکر کردن درباره مواردی مانند بودجه و یا هزینه کلی مالکیت یک مجموعه، باید به تمام هزینه‌ها توجه داشته باشید. شما در حال ساخت ساختمان‌هایی می‌باشید که می‌تواند برای ده سال آینده با حفظ و نگهداری مناسب همچنان پابرجا بماند. اگر به هزینه‌ها، قیمت میلگرد، تیر آهن و سایر مصالح، چشم‌اندازها و انتظارات خود توجه کنید، در می‌یابید که هزینه کل برای به کارگیری مواد و مصالحی مانند تیرآهن‌های فولادی بسیار کم و مقرون به صرفه خواهد بود. در این صورت شما نه تنها یک ساختمان ساخته شده از فولاد قوی و بادوام دارید، بلکه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها مجددا قابل سازماندهی و بازسازی خواهند بود.

ساخت و ساز سازه‌های فولادی

3. توجه به راندمان و بازدهی

در صورتی که بهترین راه و مصالح و همچنین شیوه‎ای مناسب برای خرید میلگرد، تیر آهن، سیمان و سایر مصالح را برای ساخت انتخاب کنید، می‌توانید علاوه بر دستیابی به بهره‌وری بیشتر، از کاهش هزینه‌های خود اطمینان حاصل کنید. با توجه به زمان ورود مواد به پروژه، می‌توانید کارآمدترین کار را انجام دهید.

4. برقراری ارتباط

برای ساختمان‌سازی بهتر است به سراغ پیمانکارانی بروید که می‌دانند چگونه می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند از آخرین قیمت میلگرد به روز و تیر آهن و انوع مصالح اطلاع دارند، بهترین اطلاعات را ارائه می‌دهند و با توجه به جدول زمانی که در نظر گرفته‌اند، به پیشرفت پروژه کمک می‌کنند. شکست‌های ارتباطی منجر به بازنگری، تغییر سفارشات و تاخیرهای گران قیمت خواهد شد. به همین دلیل پیمانکاران منظم می‌توانند در صورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل آن اقدام کنند، در این صورت شما نگران تاخیر و تعویق در پروژه و در نتیجه افزایش هزینه‌های خود نخواهید بود.

5. استفاده از طول فولاد استاندارد

بهتر است هنگام طراحی ساختمان‌های خود همواره توجه داشته باشید و به طول تیرآهن‌های مورد استفاده و به طور کلی سازه‌های فولادی خود توجه داشته باشید. ساختارهایی با طول استاندارد در مقایسه با طول‌های سفارشی معمولا هزینه‌های کمتری را شامل می‌شوند. دلیل این امر آن است که تیرآهن‌های فولادی استاندارد نیازی به برش و یا تمیز کردن ندارند. همچنین می‌توانید با تولید کننده خود درباره قیمت‌های سازه‌های فلزی مختلف صحبت کنید و سپس ساختار خود را طراحی کنید.

کاربرد فولاد در سازه‌های فولادی

6. عدم استفاده از فولاد پر شده و یا رنگ شده

به دست آوردن ساختارهای فولادی و تیرآهن‌های رنگ شده، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. مگر اینکه از آن‌ها در مکان‌هایی استفاده کنید که در معرض دید قرار دارند. در برخی موارد فولاد پر شده و رنگ شده نه تنها هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود تا خاصیت آن‌ها در مقاومت در برابر آتش دچار مشکل شود. در برخی شرایط لازم است که رنگ‌آمیزی تیرآهن‌های فولادی به طور جداگانه انجام شود.

7. ساخت سازه‌های فلزی مقاوم در برابر آتش

ایجاد ساختارهای نسوز موجب ارزش افزوده در ساختمان‌های شما خواهد شد، تیرآهن‌های فولادی مقاوم در برابر آتش هستند که از هرگونه آتش‌سوزی در آینده محافظت خواهد کرد. امروزه بسیاری از ساختارهای تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ همراه با این ویژگی ارائه می‌شوند. به همین دلیل است که علاوه بر مهندسین و معماران، بسیاری از ناظران کیفی استفاده از این محصولات را توصیه می‌کنند. بسیاری از ساختارهای فولادی با پوشش نسوز خود خاصیت ضد انفجار را در ساختمان‌ها ارائه می‌دهند.

سازه‌های فولادی

8. تمرکز بر کیفیت فولاد

مهم‌ترین چیزی که هر سازنده و یا معمار ممکن است برای ساخت سازه‎های فولادی نادیده بگیرد، کیفیت ساختار می‌باشد. ممکن است شما تولید کننده‌ای را انتخاب کنید که سازه‎های فولادی و تیرآهن‌ها را با قیمت‌های پایین ارائه می‌دهد. توجه به تمام این ویژگی‌ها باعث خواهد شد تا اشتباهات و خطاهای مربوط به احداث ساختمان کاهش یابد. همچنین بهتر است به خاطر داشته باشید که برای ساخت سازه‎های فولادی با کیفیت، بهتر است یک شرکت تولید کننده مواد و مصالح ساختمانی معتبر را انتخاب کنید، آن‌ها می‌توانند به شما از راه‌های مختلفی ساختارهایی قوی و بادوام را عرضه کنند. در نهایت بهتر است بدانید که با انتخاب برای ساختن سازه‎های فولادی و استفاده از انواع تیرآهن‌ها در ساختمان‌های خود، می‌توانید از مزایای مقرون به صرفه آن‌ها بهره‌مند شوید.
در این چارچوب، روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های افزایشی قبل از پروژه، در طی آن و بعد از ساخت وجود دارد، که ناگزیر به پذیرش آن‌ها خواهید بود، با این حال برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و به کنترل آن‌ها بپردازد.