هزینه نصب تیرآهن‌های فولادی چگونه محاسبه می‌شود؟

نصب تیرآهن‌های فولادی

از آنجایی که برای هر پروژه، مهندسی دقیق موردنیاز است، اضافه کردن یک تیرآهن فولادی معمولا برای حفظ پایداری ساختار یک ضرورت محسوب می‌شود.
به همین جهت بهتر است که مالکان ساختمان‌ها از پیمانکاران حرفه‌ای در این مسیر استفاده نمایند. چرا که نصب تیرآهن‌های فولادی به درک مناسبی از هزینه‌ها و مزایای آن نیاز خواهد داشت. نصب تیرآهن‌های فولادی در یک خانه می‌تواند هزینه‎‌‌های متفاوتی به همراه داشته باشد.
این شرایط به اندازه عناصر فلزی، محل ساخت، نرخ کار و قیمت تیر آهن بستگی دارد. با چنین تنوع زیادی، درک شرایط پروژه به خصوص اندازه و کیفیت نوع تیرآهن بسیار مهم و ضروری خواهد بود. طبق گزارش جهانی به طور میانگین نصب تیرآهن‌های فولادی حدود 2100 دلار می‌باشد.

عوامل موثر در هزینه نصب تیرآهن‌های فولادی

دو عامل عمده و مهم وجود دارد که بر هزینه ننصب تیرآهن‌های فولادی در یک پروژه تاثیر می‌گذارد که عبارتند از:

  1. هزینه‌های تولید
  2. هزینه استخدام پیمانکاران موردنیاز برای نصب تیرآهن

بنابراین بررسی هر کدام از این موارد به صورت جداگانه مفید خواهد بود.

1. هزینه تولید

در شرایط عمومی بازار، تغییرات آن در کشوری مانند چین می‌تواند در ایالات متحده آمریکا نیز تاثیر داشته باشد. خبر خوب برای کسانی که تصمیم به ساخت خانه دارند این است که با توجه به میزان استفاده از تیرآهن در بسیاری از صنایع، قیمت آن در مدت کوتاهی با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
در حالی که قیمت فولاد در سال 2008 به 1265 دلار در هر تن رسید، در اوایل سال 2016 این رقم به پایین‌ترین حد خود یعنی 90 دلار در تن دست یافت.

با این حال بهتر است توجه داشته باشید که این قیمت‌ها تنها برای فولاد به عنوان مواد خام است، نه محصولاتی که تحت روش‌هایی مانند نورد سرد و گرم تولید می‌شوند و برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت میان نورد گرم و سرد در تولید تیرآهن‎‌‌های فولادی وجود دارد و بسیاری از افراد قبل از خرید تیر آهن مایل هستند بدانند تیرآهن با چه روشی تولید شده است. محصولات تولید شده به وضوح می‌توانند نشان‌ دهنده تصمیمات بازار فعلی در انتخاب آن‌ها برای استفاده در ستون‌های ساخت و ساز محسوب شوند.

قیمت تیر آهن

2. هزینه استخدام پیمانکاران موردنیاز برای نصب تیرآهن

علاوه بر هزینه‌های تولید خود تیرآهن، نکته مهم آن که استفاده از تجربه متخصصان این حوزه برای نصب تیرآهن‌های فولادی ضروری خواهد بود.
قاعدتا این کار نیاز به صرف هزینه‌های موردنیاز خواهد داشت. هر کدام از این پیمانکاران ممکن است با توجه به نیازهای پروژه شما هزینه را تعیین کنند.

مهندس و یا معمار

لازم است که مهندس و یا معماران سازه محل کار را ارزیابی کنند و شما را با توجه به نوع پروژه برای خرید تیرآهن مورد نیاز راهنمایی کنند.

پیمانکاران

متخصصانی که به نصب مصالح و عناصر ساختمانی می‌پردازند. آن‌ها در این فرایند به همراه وسایل موردنیاز برای بلند کردن، جابه‌جایی و نصب تیرآهن‌های فولادی در محل در هزینه کلی پروژه تاثیرگذار خواهند بود. هزینه کار برای پیمانکاران تکمیل این نوع کار در هر بخش متفاوت خواهد بود.

تیرآهن فولادی

تحویل

دریافت تیرآهن‌های فولادی در یک پروژه‎ی ساختمانی از کارخانه تولید، از هزینه‌های تدارکات محسوب می‌گردد. لازم است که برای برآورد هزینه وزن تیرآهن‌ها، اندازه کامیون، مسافتی که لازم است طی شود و چالش‌های فیزیکی در نظر گرفته شود. تحویل و حمل و نقل تیرآهن‌های فولادی بین 600 تا 1200 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

هزینه سازه‌های فولادی در مقایسه با تخته‌های چوبی

به استثنای هزینه تولید عناصر فلزی، هزینه نصب تیرآهن‌های فولادی در مقایسه با تخته‌های چوبی تقریبا یک اندازه خواهد بود. در هر دو مورد، معماران و یا مهندسان سازه نیاز به تعیین نوع تیرآهن‌های موردنیاز خواهند داشت. پس از تحویل این محصولات به پروژه، پیمانکاران باید آن‌ها را نصب کنند.
در نتیجه هزینه کل به تمام این موارد بستگی خواهد داشت.
همانطور که مشاهده می‌کنید هزینه‌ها با تخته‌های چوبی تفاوت چندانی نخواهد داشت. به علاوه اینکه مزایای ارائه شده توسط تیرهای فولادی بسیار بیشتر از سازه‌های چوبی خواهد بود. هزینه‌های تخته‌های چوبی می‌تواند متفاوت باشد. هرچند نه به اندازه فولاد، اما اغلب صاحب خانه‌ها می‌توانند در هنگام خرید این سازه‌ها در قیمت میلگرد، تیر آهن، قوطی و پروفیل و … تخفیف دریافت کنند. به طور متوسط صاحبان خانه بین 40 تا 100 دلار برای تیرآهن‌های خود و بین 300 تا 1100 دلار برای نصب سازه‌های چوبی متحمل هزینه خواهند شد.

قیمت میلگرد

استفاده از تیرآهن و سازه‌های فلزی

با کاربرد بیشتر تیرآهن‌های فولادی نسبت به تیرهای چوبی در سازه‌های مسکونی، قیمت فولاد با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است. دلیل این امر آن است که فولاد در مقایسه با چوب قادر به پشتیبانی بیشتر و عرضه شدن در اندازه‌های کوچک‌تر می‌باشد. سازندگان ممکن است برای به کارگیری عناصر در بخش‌های باریک‌تر و کوچک‌تر از تیرآهن‌ها استفاده نمایند.
یک فضای باز بیشتر با میزان حمایت یکسان، توسط سازه‌های فلزی به جای چوبی امکان‌پذیر خواهد بود. تیرهای چوبی به راحتی در معرض پوسیدگی و انحراف قرار می‌گیرند و در پایان بر تمامیت پایداری ساختمان تاثیر می‌گذارند. اما تیرآهن‎‌‌های فولادی مقاوم در برابر آتش و سایر تنش‌های محیطی هستند.

می‌توان بیان کرد که تیرآهن‌ها یک گزینه ایمن با عمر مفید طولانی‌تری نسبت به چوب هستند، تا جایی که در طول زمان نیاز به جایگزینی کمتری خواهند داشت. حمایت‌های قوی عرضه شده توسط تیرهای فلزی آن‌ها را برای خانه‌هایی که نیازمند طرح‌های بزرگ و باز هستند، مناسب می‌سازد.
علاوه بر آن، این محصولات برای حمایت و ایمنی بیشتر کاربرد فراوانی دارند.
در سال‌های اخیر با کاهش قیمت فولاد در بازار، این محصولات به انتخاب مناسبی در میان سایر همتایان خود تبدیل شده‌اند. با این حال بهتر است برای خرید میلگرد آجدار، تیر آهن و سایر محصولات با توجه به آخرین قیمت محصولات مقاطع طویل فولادی اقدام کنیم.

اکثر معایب مربوط به آن‌ها در مرحله نصب پایه وجود دارد. فولاد فوق‌العاده سنگین است و برای هر کارگر نصب و اعمال آن در محل کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین عدم مدیریت و دقت در هنگام قرارگیری و نصب تیرآهن‌های فولادی می‌تواند موجب آسیب در بدنه سازه شود. در نهایت و با وجود تمام نکاتی که بیان شد، بهتر است به یاد داشته باشید که استفاده از راهنمایی‌های پیمانکاران مجرب در این زمینه می‌تواند منجر به کاهش بسیاری از هزینه‌های بعدی شود.