کاهش ضایعات فلزی در ساخت سازه‌ها

ضایعات فلزی

امروزه ابتکارات پایدار به تدریج در بیشتر صنایع استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تهدیدات واقعی که درباره تغییرات آب و هوا در جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم وجود دارد، بسیاری از کشورها و شرکت‌های تولیدی را بر آن داشته تا هنگام انجام ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی از روش‌های پایدار استفاده کنند.
قبل از شروع تصمیم‌گیری برای مدیریت پسماند و ضایعات فلزی در طول ساخت سازه‌های فلزی، لازم است یک برنامه مدیریت را تدوین نمایید.
این طرح باید شامل موارد زیر باشد:

1- به تیم خود درباره هنجارها و مزایای مدیریت ضایعات فلزی اطلاع دهید.

2- راهنما و دستورالعمل‌ها را در زمان ساخت توزیع کنید، تا آگاهی از مدیریت مناسب سازه‌های فولادی را افزایش دهید. می‌توانید از کارمندانی استفاده کنید که به حداقل رساندن ضایعات فلزی به شما کمک کنند.

3- هنگامی که شما یک کارمند را در سایت تعیین می‌کنید، می‌تواند اعضای دیگر تیم را تشویق کند تا از او پیروی کنند و در برنامه مدیریت پسماند و ضایعات فلزی مشارکت نمایند.

4- از اهداف واقع بینانه برای کاهش و بازیابی طراح تیرآهن‌های فولادی استفاده نمایید.

5- اجازه دهید تا تیم شما از ایده‌های واقع‌گرایانه‌ای که قابل دستیابی است استفاده کنند و اهداف مدیریت پسماند تیرآهن‌های فولادی را بهتر بشناسند.

کاهش ضایعات سازه های فولادی

داشتن انگیزه لازم برای تیم شما به پیروی از این طرح و مشارکت در همین زمینه می‌تواند آن‌ها را ترغیب به تلاش برای کاهش ضایعات غیر ضروری کند.

تهیه برنامه‌ها و دستورالعمل‌های دقیق برای پیمانکاران می‌تواند در جلوگیری از هزینه‌های بیشتر و کنترل ضایعات فلزی کمک کند.

ممکن است مناطقی در پروژه‌ی شما وجود داشته باشد که برای از بین بردن تیرآهن‌های فولادی موثر عمل کند، به همین دلیل لازم است به این موارد توجه کنید. لازم است برای افراد واضح باشد تا از کدام ویژگی‌های ساخت در فرایند ساختمان‌سازی استفاده کنند.

از موادی استفاده کنید که از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. با در نظر گرفتن عوامل، خصوصیات و قیمت تیر آهن قادر خواهید بود تا بر اهداف پروژه متمرکز شوید.

صنعت فولاد سازه‌ای

از مزایای انتخاب تیرآهن فولادی این است که آن‌ها به طور معمول بازیافت می‌شوند. تیر آهن‌های فولادی و مزایای زیست محیطی آن یک نقطه شروع عالی است چرا که یک طرح اجرای کاهش ضایعات فلزی نه تنها بر منابع تولیدکنندگان فولاد تمرکز دارد، بلکه می‌تواند یک ویژگی ملموس با تاثیر بسیار زیاد باشد.

کاهش ضایعات سازه های فولادی

 استراتژی استفاده مجدد در دو مرحله

استراتژی کاهش ضایعات فلزی عموماً در دو بخش انجام می‌شود: در بخش اول تیرآهن‌های فولادی در ساختمان‌هایی که تخریب شده است، جمع‌آوری شده و برای بازیابی مجدد به کارخانه ارسال می‌شوند.
نمونه‌هایی از موارد نجات یافته شامل اتصالات فولادی است که می‌توان از آن‌ها به عنوان تیر و ستون‌های فلزی در پروژه‌های جدید استفاده نمود.
به راحتی به کمک این روش می‌توانید درصد مشخصی از عناصر ساختاری و غیرساختاری مانند دیوارهای داخلی، پوشش کف، درب و سقف‌هایی را پیدا کنید که قابل استفاده مجدد باشند.

روش دیگر بازیافت تیرآهن‌های فولادی، بازگرداندن مواد آسیب دیده به سبک مدرن در ساخت و ساز‌ جدید خواهد بود.
استفاده مجدد از مواد در طول ساخت و ساز باعث می‌شود تا قادر به استفاده از چندین ماده باشید.

در این صورت قادر خواهید بود تا هزینه‌ها را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید. بسته به نوع ساختمان ممکن است چند نوع محصول آسیب دیده وجود داشته باشد، این مواد می‌توانند برای استفاده در پروژه جدید شما قابل استفاده باشند.
حتی در صورتی که قادر به بازیابی مجدد ضایعات فلزی نباشید، می‌توانید آن‌ها را به فروش برسانید و یا در پروژه‌هایی که بعدا مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده نمایید.

اطمینان از ایمن بودن این مواد برای بازیابی مجدد ضایعات فلزی در این فرایند ساخت و ساز ضروری است، زیرا عدم توجه به آن می‌تواند اثرات زیست محیطی تجارت شما را کاهش دهد.

کاهش ضایعات سازه های فولادی

بهتر است از کسانی کمک دریافت کنید که در این زمینه فعالیت دارند، در نتیجه می‌توانید به طرز کاملا موثر از ویژگی‌های یک محصول برخوردار شوید.

مهم‌ترین ویژگی در استفاده از تیرآهن‌های فولادی نخواهد بود، بلکه به کمک آن‌ها قادر خواهید بود تا بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت پروژه‌های خود را کاهش دهید.

برخلاف سایر مصالح ساختمانی این امکان را خواهید داشت تا طراح‌های ساخته شده زیادی را از فولاد بازیافت دریافت کنید.
باید بدانید که آن یکی از مواد بازیافتی در جهان است، با این حال نه تنها فولاد بلکه می‌توانید فلزاتی را پیدا کنید که قابل بازیافت هستند و برای پروژه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای یافتن این مواد، سعی کنید از پیمانکار خود درباره انواع مواد، مصالح ساختمانی و قیمت روز میلگرد و تیرآهن سوال کنید، تا بدانید از کدام مواد قابل بازیافت برای پروژه ساختمانی جدید خود استفاده کنید.

پس از شناسایی موادی که می‌توانید آن‌ها را بازیافت کنید، قادر خواهید بود تا با پایان یافتن عمرشان، آن‌ها به صورت جداگانه نگهداری کرده و مجدد از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید روی بازیافت موادی که مقرون به صرفه‌تر هستند تمرکز کنید، به کمک این کار با یک تیر دو هدف را نشانه می‌گیرید.

زمانی که تمام گزینه‌های ضایعات فلزی را در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به تولیدکنندگانی مراجعه نمایید که تیرآهن‌های فرسوده را بازیافت می‌کنند و از محصولات آن‌ها بهره‌مند شوید.
امکانات مختلفی وجود دارد که به کمک آن قادر خواهید بود به عملیاتی کردن کاهش ضایعات فلزی کمک کنید.

بهتر است طرحی را ایجاد کنید که اهداف و اقدامات لازم را برای روش مناسب در تولید این ماده را برای شما تشریح کند، تا اطمینان بیابید که منجر به افزایش سود دهی شما خواهد شد.